Hitték volna? Már a második kör után azt találgathatjuk, kivel játszunk a kieséses szakaszban!

  • narancs.hu
  • 2016. június 18.

Kispálya

Az Izland elleni egy pont azt jelenti, hogy a magyar válogatott harmadiknál rosszabb helyen nem végez. Szinte biztos, hogy továbbjutott a csapat!

Az első félidő kiegyenlített játékot hozott, nem mondhatni, hogy ekkor a mutatott játék miatt az infarktus kerülgette volna a nézőt. A tizenegyesen nincs mit vitatkozni: már Király Gábor megmozdulását is be lehetett fújni (bár a hálóőr előre vetődését például egy a keményebb futballt előnyben részesítő szigetországi sípmester biztosan nem látta volna szabálytalannak, és a brit futball szerelmeseiként szerintünk sem volt az), Kádár viszont egyértelműen kirúgta a támadó ellenfél lábát, akárhányszor néztük is vissza az ominózus jelenetet.

false

 

Fotó: MTI

A második félidőt Magyarország végigtámadta, de fölénye meddő volt, és ennek láttán egyre többször ötlött fel bennünk a futball örök igazsága, miszerint ezt a sportágat nem pontozásra játsszák, hanem gólra. Izland azonban elkövette azt a hibát, hogy a bekkelés érdekében lemondott a gólszerzésről, és teljesen átadta a területet ellenfelének. Szinte törvényszerű volt, hogy a totális defenzívára beállt csapat előbb-utóbb hibázik. Így is lett, Magyarország egy öngóllal egyenlített.

Ezzel a válogatottnak két forduló után négy pontja van, és harmadiknál rosszabb helyen már bizonyosan nem végez a csoportjában. A többi négyesfogat eddigi eredményei láttán az is igen valószínű, hogy – amennyiben tényleg harmadikok lennénk csak, bár szerintünk a második helyet és ezzel a gond nélküli továbbjutást is megcsíphetjük – a hat csoportharmadik közül lesz legalább két rosszabb nemzeti válogatott. Egy következő posztunkban a potenciális ellenfeleket latolgatjuk majd.

(A dőlt betűs kifejezések a magyar futball szakértőitől elcsent terminusok.)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.